atepien.reismee.nl

Een valse start

Lieve allemaal,

Terwijl de dag bij jullie halverwege is, beginthier de avond. Na een 'valse start' zijn we er toch weer!

Vanochtend zes uur ging ons wekkertje, een hele nacht niet geslapen, zowel Ate als ik niet. Ate die afgelopen nachten verschillende malen de toilet heeft bezocht en ik die hier elke keer van wakker werd. Maar het mag de pret niet deren. We waren vastbesloten misselijk of niet dat wij naar Vietnam zouden gaan, hier hadden we ons toch lange tijd op verheugd. Zeven uur stond Jan bij ons op de stoep om ons richting Schiphol te brengen, voor Zaandam stonden we al in de file. Uiteindelijk om negen uur op Schiphol. Inchecken ging snel toch nog even een kopje thee naar binnen gewerkt maar verder niet al te veel bekeken. 12 uur zouden we vliegen dit bleek als snel anderhalf uur later te worden. Het weer in Amsterdam was stormachtig waarschijnlijk hadden we daardoor vertraging. Uiteindelijk om half 2 vertrokken en het ging als een tierelier. We hebben een goede vlucht gehad. De services was prima (bijna alle afleveringen van Gray's gezien) en verder de tijd verdaan met spelletjes (ate had de amiga spelletjes gevonden) en een enorme lach film (degene onder ons weet hoe dit dan uitpakt, ook al was ie niet fit). Tussenlanding in Kuala Lumpur wat eenstad opzich is (het vliegveld dan de stad is geen velden of wegen te bekennen). Vervolgens rond half elf vertrokken richting Hanoi. Daar landen we om 14 uur (er zit tussen KL en Hanoi een uur tijdsverschil). Het moment dat je al uitstapt op Hanoi is het echt 360 graden anders dan in Nederland. Niet alleen de mensen (we tornen boven iedereen uit), maar ook het communisme straalt er nog van af. De geur is hier echt voortreffelijk ook al loop je midden in een miljoenen stad tussen alle scooters en auto's in. Het was even wachten in de rij er moest nog van alles worden gecontroleerd voor je werkelijk los wordt gelaten in Vietnam. Bagage was er snel en bij de uitgang prijkte al het bordje Mrs. Catharina Weersma... Na drie kwartier rijden waarin je al ogen en oren te kort komt. Niet alleen omdat het zo anders is maar ook omdat het verkeer van achter en op zij je inhaalt. Scooters, auto's, fietsers en een voetganger die plotseling oversteekt. Er zit voor een europeaan geen enkel structuur in. In Hanoi (een miljoenen stad in het noorden van Vietnam) wordt het nog gekker. Overal zijn er scooters aanwezig. Uiteindelijk komen we bij ons hotel aan het Queen travel hotel. Een kamer op de zesde etage (per etage zijn er maar twee kamers te vinden). We zijn jaaaa, werklijke in bezit van een whirlpool. Uitgeput ploffen we eerst op bed. Het is een warm welkom. Na een heerlijke douche besloten we de stad in te gaan, dit is al een heel avontuur opzich want oversteken doe jetraag maar zonder te twijfelen; Altijd doorlopen! Geld gewisseld, 1 euro is hier 21.000 Dong, al snel ben je miljonair. Koppie koffie gedronken en toen weer terug gewandeld naar het Hotel. En je raad het al verdwaald! Alles lijkt hier op elkaar. Na een half uur zoeken uiteindelijk toch het hotel weer gevonden. Net zijn we uiteten geweest, werkelijk FANTASTISCH!!!! Alleen daarom zou ik hier wel willen blijven! En nu weer in ons hotelletje. Terwijl ik hier achter de computer zit lopen er een stel jongetjes om mij heen te spelen...Wij zijn dan ook wel wat bekijks (zo vaak zien ze geen blauwe ogen)

Ik zal er dan ook zo mee stoppen want de uurtjes die ik in het vliegtuig heb geslapen waren er niet veel en deze beginnen toch wel redelijk op te breken.

Wij willen dan ook vanuit Hanoi idereen een heel goed weekend toewensen en ik zal snel weer een verhaaltje over onze gebeurtenissenachter laten.

Dikke tut,

Pien

eeuwke&anita

slaap lekker tot ooit

de vaasjes

We zijn nu al jaloers op jullie, nog niet op jouw Ate alleen als je je weer fit voelt wel natuurlijk.Wat leuk om jullie zo te volgen . Dan voelt het ook niet zo ver weg. Veel plezier we houden contact.

menno Ineke en Mirthe

Hoi lieverds!

Wat een goed gevoel dat jullie veilig en wel in Hanoi zijn... Mooi verhaal en ik ga het zeker volgen... Geniet er maar lekker van... En lieve Ate niet te ziek zijn he?? Want je hebt hier al zolang naar uitgekeken dus je meot er wel wat van mee krijgen...
Lieve Pien jij ook natuurlijk heerlijk genieten en pas je goed op mijn broertje?
Heel veel liefs van ons drietjes..
Kus

Fam Weersma

Hoi ate en pien,
Wauw wat een mooie verhalen zeg! Gek idee dat jullie zo ver bij ons vandaan zijn! Wij zijn in ieder geval blij dat de griep is overgevlogen, want daar waren we wel ongerust over. Geniet jullie samen en sta er elke dag even bij stil waar je bent en wat je allemaal beleefd hebt? Doe vooral ook voorzichtig, want we willen jullie graag weer in onze armen sluiten als jullie terug komen.

Heel veel kusjes en plezier van Jan en Roeltsje