atepien.reismee.nl

Kerstnacht

Lieve Allemaal

Kerstavond is hier een hele vreemde gewaarwording. Normaal gesproken gaan we kerst avond naar de kerk bijvoorkeur de Martini kerk in Sneek omdat we daar beiden goede herinneringen aan hebben. Maar nu liepen we, Ate in een korte broek en ik in een zomersjurkje, op zoek naar een restaurantje waar we die avond even zouden gaan eten. We hadden een adres meegekregen, bleek toch nog best een eindje lopen te zijn. Daar aangekomen bleek het een drukte van jewelst te zijn. De tent zat behoorlijk vol met voornamelijk Vietnamezen we konden nog net een tafeltje achterin krijgen. De bediening kon geen woord engels maar met wat aanwijzen kregen we waar we om vroegen en het was voortreffelijk (zo wel hoofd als na gerecht tegerlijkertijd). Toen we het restaurantje uitwilden moesten we ons door een wachtrij heen wurmen.

We besloten om ook de terugreis maar met de benen wagen te gaan en dat bracht ons tussen het Vietnameze kerstnachtfeest. Duizende mensen waren op de been met confeti, ballonnen, popcorn en ander lekkernijen. Straten waren uitbundig verlicht ,muziek kwam vanuit allerlei luidsprekers (en deze kerstliedjes klonken ook ons bekend in de oren). Jong en oud was op de been, klein kindje zat in een kerstmannenpakje in het fietsmandje voorop en staarde ons met grote ogen aan. Tussen de Vietnamezen ben je toch een atractie en vooral de kinderogen spreken boekdelen. We hebben met open mond staan kijken naar deze pracht en praal we waren er helemaal bedust van.

Nog een borrel gedronken bij Allez Zoo en daar nog genoten van alles wat voorbij reed op de scooter. Want of je nu alleen op de scooter zit, het kan ook met z'n vieren...Vervolgens op naar ons bedje want de volgende dag moesten we om half 8 weer aantreden om naar de Mekongdelta te gaan.

Tut,

Pien

Laura Maccis

Hey Pien en Ate,

Wat leuk is dit toch allemaal om te lezen helemaal geweldig!!! Geniet nog lekker van alles en tot in het nije jier!

Dikke tut,

Laura Maccis

FeitenRiek

Dus ook voor jullie toch Kerstavond, wat fijn dat er daar ook iets herkenbaars met Kerst was!

Dikke tút van ons.