atepien.reismee.nl

stel je voor...

Je loopt in een stad als Sneek, alleen kun je Sneek dan het best beschouwen als een kleine wijk (qua inwoners)die wel erg ruim is opgezet (qua bebouwing). Je loopt over de oosterdijk (dat is de hoofdstraat van Sneek) tijdens de druktste dag van de Sneekweek, maar dan komt daar nog bij dat op werkelijk elke vierkante meter een eet, repareer of verkoop stalletje op de grond is voor alle winkels en dat naast de drukte van de mensen ook nog echt overal scooters, riksja's en fietsen tussen door flitsen. Want als eenpersoon ergens lopend langs kan dan toch ook zeker met een scooter. En dan ook continu op de claxon wat een kakafonie van geuid geeft. Kun je je het voorstellen, dit is dan ook een stad met echt niet een heel grote oppervlakte in een heel vlak gebied aan een grote rivier waar ze wel meer dan 3 miljoen mensen weten te stouwen, wie zegt ons dat Nederland vol is ha ha.

Vanmiddag werd ik er echt bijna even gek van zeg! vandaar dat ik dit vergelijk wel even wilde maken. Wat hebben wij in Nederland dan een rust en ruimte het is echt niet te beschrijven. Hans, Johan en ieder ander die van loempia's houdt: ze zijn hier echt heel erg lekker dus de moeite zeker waard. Wanneer wij terug zijn in Nederland zal ik met nog meer plezier van onze wekelijkse vergadering genieten.

Morgen gaan we weer door de stad op zoek naar kleine straatjes en leuke winkeltjes. Erg leuk dat elke straat hier zijn eigen ding heeft. Zo is er bijvoorbeeld een lange straat waar alleen maar schoenen worden verkocht en daarnaast dan weer een straat met alleen maar speelgoed enz enz. Als we de kleine straatjes gehad hebben dan gaan we naar een oude brug om even aan de andere kant van de rivier te kijken. Door de enorme drukte koste dat zo'n beetje de hele middag, maar het houdt je dan ook leuk op de straat in dit geval.

Morgenavond met de nachttrein naar Sapa en daar ga ik met Pien de rijstvelden in, dat wordt dus ook weer heel leuk. tot snel groet van Ate.

Geertje

Lieve Ate & Pien,

Blij te horen dat jullie je weer fit voelen, moet ook wel want de komende tijd moet natuurlijk genieten worden!

Ik ga jullie in de gaten houden en ik vind jullie reisverhalen prachtig, want hoe onvoorstelbaar alles lijkt het komt wel wat dichterbij!

Liefs Geertje

Laurens

Mooie foto! Die scooters..wat een gekkenhuis is dat daar ja :)

siplonia

HOi lieve pien en at

siplonia

Hoi lieve pien en ate,
srry nu zal ik mijn berichtje af maken...
Ut klinkt allemaal super leuk, en dat al naar zo weinig dagen.. Om jaloers op te worden.... Met de poesjes hier in het fryse land gaat ook alles goed:) tot snel bij het volgendje berichtje:)

TUt siplonia

Renemaatjes

He Atepien,

Zoals jullie al hebben kunnen lezen zijn we bij Pake geweest. Vanochtend eventjes naar de kerk geweest en Matthys zijn fiets bij jullie geparkeerd. Het huis en de auto's staan er nog goed bij hoor! Na dinsdag gaat het hier eindelijk ook beter weer worden. Zoals het er nu uit ziet gaat het aan het eind van de week vriezen.... Dat is wel even wat anders dan bij jullie.... Onvoorstelbaar.... Wat een drukte..... Ik kan me voorstellen dat het wel even wennen is en dat het straks ook heerlijk is om de rijstvelden in te gaan.... Je weet wat je hebt gezegd he Ate.....
Thys belt elke dag trouw met jullie "Atepien?"Allesgoed ATepien...."Nee .....?" Doeeeeegggg.... En als we een vliegtuig in de lucht zien .... dan komt natuurlijk de vraag: Atepien???? Ja, wij missen jullie hier natuurlijk al..... Maar we vinden het ook erg fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat.... Lekker winkelen Pien en Ate..... En we horen wel weer van jullie!

Groetjes,

De Renemaatjes

PS: De kerstboom staat in huis en samen met Matthys en Brecht zijn we kerstliedjes aan het zingen....

Angelique

He Pien,

Ik was een ietstie pietsie vergeten dat je nu al weg bent. Want ik wil je natuurlijk een hele goede vakansie wensen!! Zo te lezen lukt dat al aardig.
Ik ga wel even vaker op deze site kijken.

gr. Angelique

Feite en Riek

Leave Ate en Pien,

Wij hebben jullie verhalen gelezen, en denken aan jullie, hoe hebben jullie magen Vietnam verdragen tot nu toe? We hebben de foto's bekeken, een mierennest? Rome van 1960-1970 lijkt het wel, maar geen Vespa's of Alpino's zeker? Geniet lieve kinderen, terwijl ik dit intik, zit ik te schudden op mijn stoel en de PC staat te trillen op het bureau, als bij een aardbeving van 6.5-7 op de schaal van Richter! Een grote kraan is bezig de fundementen van de school op te ruimen en trekt ze zo uit de grond. Een grote kale ruimte is alles wat er nog rest hier. Nog wat houtafval (bomen) en puin moet nog afgevoerd worden, maar 95% is al weg. nog één of twee dagen en het is bouwrijp opgeleverd!
Vrijdag t/m zondag hebben we Brent bij ons gehad, 't manneke was heel relext. vrijdagmiddag de verjaardag van Anita gevierd en Petra en haar kids zijn blijven eten bij ons. Riek is druk met oefensessies Zang voor de komende dagen/weken, maar we blijven jullie natuurlijk belangstellend volgen. Genieten jullie maar met volle teugen en denk zo nu en dan ook nog even aan ons, pas goed op elkaar!!!!!

Dikke Dikke tùt van
Riek en Feite.

Rommy Papa

Het is al weer een tijdje geleden dat wij gereageerd hebben ,maar ook hier is het druk druk druk ,er zijn
altijd mensen die toch nog de kost moeten verdienen.
leuke berichten van jullie ,blij dat het zo goed gaat met jullie ,ondanks ate zijn poeperij.
We zijn dinsdag avond in de bethelkerk geweest in Drachten bij ds.Bottenbley, hour of power zong en
muciseerden daar ,voor een kerstvoorbereiding.
Heel erg mooi ,prachtig.
Zaterdagavond zijn we naar het edoza concert geweest in de Martini kerk in Sneek.
Ook heel fijn, al met al gaan we goed voorbereid naar de kerst toe .
ook jullie daar zo ver weg ,een heel fijne kerst toegewenst.
Hebben ze daar ook versierde kerstbomen met een pik.
Sorrie piek.
Nou luitjes tot horens .Hoi hoi Papa en Rommy.