atepien.reismee.nl

De nachttrein

Lieve Allemaal,

Het is super jullie reacties te lezen! Ik en natuurlijk ook Ate schrijven dan ook graag onze verhalen!!! En zo blijven natuurlijk ook een beetje op de hoogte wat er daar bij jullie gebeurd.

We zitten weer in Hanoi in het Queen travel hotel (en heb wat katten om mij heen lopen, ja laura jij hebt je duifjes ik mijn katten). We zijn vanochtend om 5 uur aangekomen in Hanoi met de nacht trein van uit Lao Chai, eerst een uur met de bus vanuit Sapa waar wij de ochtend nog een wandeling hadden gemaakt naar Cat Cat en een hele mooie waterval hebben bekeken. Heerlijk gegeten en met de 21 uur trein richting Hanoi. Opzich al een belevenis opzich als je na gaat dat er alleen maar plaatsen en zaken in het Vietnamees aangeduid zijn en de mensen bijna geen Engels kennen. Om dan op het goede spoor terecht te komen is het wel even spannend. Gelukkig met handen en voeten belandde we in de goede trein. Samen met 2 oudere Amerikanen uit Denver, Colorado zouden we in de slaapcoupe vertoeven. De oudjes waren op en gingen al snel onderzeil. We hadden een biertje (het vietnameze bier is hier lekker minder bitter van smaak en wat minder alcohol) en pringels gekocht om het begin van de avond door te komen. Maar om 22.00 ur ging bij ons het licht ook al uit zal wel door de berglucht komen. op het ritme van de bungel (gelukkig een stuk minder dan de terug reis) toch nog redelijk goed kunnen slapen. Om 5 uur kwamen we aan in Hanoi. Met de taxi naar het hotel en we moesten tot 11 uur wachte tot we in onze kamer mochten. Geduld is ook hier een schone zaak. Maar even een kopje koffie drinken, heeft een iets andere smaak dan in Nederland beetje vanille achtig en mega sterk ' bakje recht op in de maag' goed in te nemen. Gelukkig konden we door het harde werken om 10 uur in onze kamer. Heerlijk eeen frisse douche en even bijslapen. 's Middags nog even de stad in geweest om een noodle soep met kip te verorberen die eet je hier op een klein plastic krukje op straat met stokjes en een lepel. Het is een hele hap.

Morgen vertrekken we naar Halong Bay, een van de zeven wereld wonderen. Zo als het er nu uitziet gaat het daar erg mooi weer worden. En als we de verhalen van de andere reizigers mogen geloven is dat erg speciaal voordeze tijd van het jaar. Want het is de afgelopen tijd erg miezerig en mistig geweest. Daar zullen we een overnachten op een Jonk en de verschillende grotten bekijken.

We houden jullie op de hoogte.

Dikke kus Pien

eeuwke&anita

Volgens ons komen jullie aan rust niet toe.
en neem even wat leuks voor ons mee.
ps. Hoeft niet al te groot als het maar net in de bagagebak in het vliegtuig past
nou suc6 en pas een beetje op Ate
oja. we hebben Ate nog niet gezien op TV maar misschien komt dat nog

Fam Wester

Super, superleuke verhalen. We lezen ze graag, geniet er maar lekker van in het verre Oosten. Een echte Wester kan dat namelijk echt wel zeggen. Fijne vakantie aldaar en kom veilig weer naar Fryslan.
X voor Pien en een ferme handdruk voor Ate.
Groeten van ons

Marije

eey buurtjes!
Zo te lezen is het helemaal geweldig daar, ik ben benieuwd naar de pictures!
Geniet er nog even van, voor je het weet is het weer voorbij...

liefs Marije

Fam van waarden

Lieve Ate en Pien
wat leuk jullie reisverslagen ,ben nu al benieuwd naar de mooie foto,s.
Maar lekker genieten en voorzichtig .
wat een belevenis allemaal met ons is alles goed.
tot snel dikke tuut Jan Geertje Robby en Demi.

Janni

He Pien en natuurlijk ook Ate,

Wat super om te lezen dat jullie genieten. Blijf dat vooral doen!

Liefs, Janni

rompjes

hoi Pien en ate,
Terwijl ik aan het werk ben, toch even jullie verhaal lezen. Wat een andere wereld zien jullie nu.... Prachtig! Geniet van vietnam, van elkaar en tot snel.
Enne... als het zo blijft vriezen, dan staan wij volgende week op schaatsen... ook leuk!
tut van de rompjes

yorick

hey ate en pien het is hier erg koud ik hoop dat julie het erg leuk hebben in vietnam en tot snel laterzzzzzz

yorick yorick2@hotmail.com

yorick

vliegen julie met een boeing 747 van klm ?

yorick

ik volg julie al een tijdje maar er was iets niet goed met de server van internet dus ik kon niks schrijfen het is daar mooi he ik weet er alles van heb ooit een werkstuk over vietnam gedaan mare laterzzzzzzzz

yorick2@hotmail.com

Renemaatjes

He Atepien,

Zoals jullie al van Tiet hebben gehoord kunnen wij inderdaad aan het eind van de week de schaatsen onderbinden. Het begint nu steeds meer te kriebelen nu de ijsbaan helemaal dicht ligt. Het ijs ligt er prachtig mooi in..... Syb heeft vanochtend al eventjes geprobeerd of het al hield (ja, je weet hoe de renemaatjes zijn....) Maar het is nog niet voldoende.... Dus misschien staan we aan het begin van de kerstvakantie wel op de schaatsen....

Genieten jullie maar heerlijk van het supermooie weer!
En Matthys (en de rest ook hoor...) zijn jullie niet vergeten.... Elke dag komen jullie nog voorbij. Wij zijn namelijk het afgelopen weekend via Schiphol naar Raamsdonkveer geweest. En ja, jullie zitten dan altijd in het vliegtuig volgens Matthys. Daar hebben we heerlijk gegeten en lekker aan de borrel gezeten. Ja, Pien ik ook weer sinds anderhalf jaar. Het smaakte goed, beetje moe alleen vandaag....

Dikke tut,

De Renemaatjes

gerrit-renema

Hoi Ate en Pien ja,ja van wie zou het dat nu hebben Moet je je voorstellen ,zijn vader heeft het nog niet eens geprobeerd maar wees maar niet jaloers want aan het einde van de week is het al weer over
Ik geloof dat heel Nederland haast met jullie mee reist
Wij hebben dan ook allemaal veel leesplezier van jullie reisverslag groeten Gerrit Renema

Biny Renema

Hoy Ate en Pien,

Prachtig dat we allemaal met jullie mee kunnen reizen.Het lijkt me een boeiend land en vast aardige mensen.Dat vind ik tenminste van de Vietnamezen hier. Leuk zoals Petra schrijft over de reakties van Thys. Hij mist jullie vast wel een beetje.
Nou, geniet er van. Hartelijke groet, Biny Renema.