atepien.reismee.nl

Hue en Hoi An

Lieve Allemaal,

We zijn een beetje achter geraakt met onze verhalen, maar nu in de verloren minuten omdat het nog geen tijd is om opzoek te gaan naar een volgend eettentje kan ik mooi de Weblog even bijwerken.
Gelukkig beschikken de meeste hotels over een internet verbinding die je vrij gebruiken mag dus dat maakt het wel een heel stuk makkelijker.

Afgelopen zaterdag zijn we in Hue aangekomen met het vliegtuig uit Hanoi. Dat verliep allemaal heel soepel. We hadden een mooie hotel kamer in het centrum van de stad. Hue is een voormalige keizerstad en heeft daardoor ook veel pagodes en tempels, welke wij de volgende dag zouden gaan bezichtigen.
IN de ochtend een beetje regen gehad en twee pagodes bekeken van 2 keizers. Monogamie bestond er in die tijd nog niet. Er was zelfs een keizer die had 500 vrouwen en meer dan 140 kinderen (wat zal hij een druk leven hebben gehad) Helaas zijn veel van de pagodes door de bombardementen vernietigd. Samen met Unesco willen ze dit erfgoed weer opbouwen. Hue bestaat uit twee delen, namelijk de moderne stad waar de hotels en de meeste eettentjes te vinden zijn en de historische stad. De stad wordt gescheiden door de Parfumriver.
Na een dag, een paar pagodes bekeken te hebben was ook wel meer dan voldoende. Ate zijn redenatie was dan ook: ' Kastelen zijn mooier...' Tja als ik 2 kastelen heb gezien heb ik er ook al meer dan genoeg gezien.
Gisteren zijn wij na een tocht van 5 uur in Hoi An aangekomen. Het was wel niet zo'n confortabele rit in de bus alles was geladen, tja zelfs kippen in een plastic tasje...wat zou de dierenbescherming hier wel niet van vinden.
Hier hebben we wederom een heel mooi hotel in het centrum van de stad. Vergeleken met Hue is dit een rustige stad (minder verkeer) Hoi An staat bekend om zijn zijde en het maken van kleding en dat is goed terug te zien in de stad.
Bijna op elke hoek van de straat kun je wel een maat pak of iets anders laten maken. Heb je een plaatje dan maken zij het voor je. Voor ons als kleding liefhebbers kunnen we te kust en te keur. Voor nog geen 80 euro kun je hier een pak laten maken. We besloten dan ook om de volgende dag om ons zelf te verwennen met iets moois en natuurlijk niet te vergeten kijken of we hier wat souveniers in konden slaan.
Omdat wij niet heel vroeg aangekomen waren besloten we eerst maar even om te kijken of we ergens wat konden eten. ONder de lampions hebben we heerlijk onze maaltijd genuttigd. Hoi An is een heel liefelijk stadje waar we beiden ons thuis voelen. Naast de vele kleding winkels is hier ook veel historie te zien.
Ate heeft zich vandaag 3 hele mooie overhemden aan laten meten en ik een winterjas, daarnaast hebben we mooie souveniertjes gekocht. Morgen zullen we de stad verder gaan bezichtigen.

Vandaag was een mooie dag het zonnetje straalde vol enthousiasme en heeft ons een lekker kleurtje gegeven.

Hele dikke zoen en we zullen jullie snel onze kleding showen,
Ate en Pien

Menno Ineke en Mirthe

Hoi Hoi

Tjonge jonge Pien wat kan jij heerlijk schrijven... Je kan zowaar een boek gaan schrijven... Het leest namelijk erg prettig en je kan je er zo'n goede voorstelling van doen als jij het zo mooi omschrijft...
Ik ben benieuwd naar je winterjas, welke kleur is ie geworden?

Dikke kus
Liefs Ineke

De Jorritsma`tjes

Hee.

Leuke verslagen en leuke foto`s.
We hopen dat alles goed met jullie gaat.
Jullie ook veel sterkte toegewenst voor komende Zaterdag.

Veel Liefs..
De Jorritsma`tjes

Janneke

Tussendoor lees ik jullie verhalen om een beetje mee te leven met jullie reis, ook met het verlies van jullie beppe, sterkte.
Wij zijn vanmorgen begonnen met het kerstontbijt. Het is al weer de laatste werkdag voor de kerst.
Jullie krijgen van ons allemaal de hartelijke groeten en we wensen jullie een fijne kerst.

Veel plezier verder!

FeitenRiek

Jullie verhaal met plezier gelezen, twee pagode's en twee kastelen, meer dan genoeg. Je verteld niet al te veel over Hue, viel het tegen, of waren de verwachtingen groter? Ate en Pien beiden heel erg bedankt voor jullie laatste mailtje via Turijn ik heb jullie twee bijdragen doorgestuurd naar Wommels, ds. Harrie Strubbe, hij leidt de afscheidsdienst van Beppe.
Vanmorgen, was er afscheid nemen voor de bewoners van Nij Stapert, nu even tijd voor jullie. Pien bedankt voor je reacties, "dat de zon weer schijnt', en jullie bijdrage, geniet lieverds van Vietnam, je bent al weer over de helft en het wordt alweer aftellen,
Pien en Ate, beiden een hele dikke knuffel en tùt fan Riek en Feite.

Fam van Waarden

Lieve Ate en Pien
Heerlijk dat jullie zo genieten!!!
Ik zou zeggen alvast prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar .
Hier iets van Robby en Demi lieve Ate en Pien.
Ik wil jullie stem wel weer eens horen.
En dat ik bij jullie kan logeren.
Dikke tuut van Robby en Demi.